Utrzymywanie komfortowych warunków w biurze to warunek wysokiej wydajności pracowników. System klimatyzacyjny nie tylko zapewnia dostęp do świeżego i czystego powietrza. Oprócz tego likwiduje również czynniki mogące mieć szkodliwy wpływ na zdrowie osób przebywających w pomieszczeniu.
System klimatyzacji a efektywność pracy w biurze
Duszne, zanieczyszczone powietrze oraz zbyt wysoka temperatura to uwarunkowania, które znacznie obniżają zdolności koncentracji. Instalacja systemu klimatyzacyjnego w biurze stanowi zatem konieczność, jeżeli chcemy zwiększyć wydajność pracy zatrudnionych w nim osób. Regularna wymiana powietrza i możliwość kontroli temperatury pozytywnie wpłyną zarówno na jakość, jak i szybkość działań pracowników.
Zainstalowanie systemu klimatyzacji w biurze ma ponadto inną, znacznie ważniejszą funkcję: jest nią wspieranie zdrowia ludzi znajdujących się w pomieszczeniu. Zapewnianie im ciepła w chłodne dni uchroni ich przed przeziębieniem czy zapadaniem na sezonowe choroby. To zaś oznacza zmniejszenie częstotliwości L4, a tym samym – brak zastojów w pracy poszczególnych osób.
Stosowanie klimatyzacji w gorące lato zapewni bezpieczeństwo osobom mającym problemy z układem krążenia. Skorzystają na tym również zdrowi pracownicy, u których wysoka temperatura mogłaby spowodować problemy z koncentracją i obniżenie wydajności.
Również oczyszczanie powietrza na bieżąco ma aspekt zdrowotny – chroni bowiem pracowników przed napadami duszności czy nawet infekcjami dróg oddechowych. Zapewnia ponadto optymalne warunki osobom chorym na astmę i cierpiącym na różnego rodzaju uczulenia.
Tu przechodzimy do czynnika, który jest równie ważny zarówno dla zdrowia i komfortu pracowników, jak i dla utrzymania przestrzeni biurowej w dobrym stanie. Klimatyzacja przyczynia się bezpośrednio do zwalczania grzybów, pleśni i innych niebezpiecznych narośli, dla których wilgotne powietrze i wysoka temperatura stanowią idealne warunki rozwoju. Pozbywając się ich, zadbamy więc zarówno o przyjemną atmosferę w biurze, jak i o jego atrakcyjny wygląd. To ostatnie zaś nieraz gra przecież rozstrzygającą rolę w kontakcie z klientami lub kontrahentami.